פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   איך לחזק את שרירי הקשב והריכוז של ילדיכם?
דף הבית >> לוח העיר >> יעוץ/אימון אישי >> יעל רזינסקי אימון ילדים ונוער >> איך לחזק את שרירי הקשב והריכוז של ילדיכם?

 איך לחזק את שרירי הקשב והריכוז של ילדיכם? טיפים מומלצים לקראת תחילת שנת הלימודים
 
רועי, נער בן 15 הגיע לאימון בעקבות קשיים בלימודים שנבעו   מחוסר יכולת  להתרכז בשיעור, קשיים בהבנת התכנים שנלמדו בכיתה, בעיקר בשיעור חשבון.  המחנך שלו המליץ על אימון .
לאחר פגישת האימון הראשונה, החל עומרי לתרגל ולאמן את שרירי הקשב והריכוז שנחלשו אצלו .וגילה שביכולתו לנהל את תשומת הלב שלו ולהבחין מתי הוא מאבד ריכוז ומתנתק וכיצד ביכולתו לחזור לריכוז מלא בסיטואציה.
כמו רועי, יותר ויותר ילדים מאובחנים ומוגדרים כבעלי הפרעות בקשב ובריכוז. רבים מההורים והילדים סבורים שמתן הקלות בבית הספר יפתור את רוב הסימפטומים הקשורים בקושי של ילדיהם להתרכז בשיעור. לאמיתו של דבר, הקלות אלו שיתכן והן מבורכות בפני עצמן אינן מספיקות ואף מחלישות את שרירי הקשב והריכוז.
על מנת שילדינו ואנו נחזק שרירים חלשים, ממש כמו בספורט, עלינו לזהות מה נחלש ולחזק אותו.
היכולת להתרכז ולהקשיב למורה, להתכונן למבחן ולהכין שיעורים קשורה ישירות לחיזוק שרירי הקשב והריכוז.

בשבועיים הבאים תרגלו בעצמכם ואם ילדיכם 5-15 דקות ביום לפחות אחד מהתרגילים שבחרתי עבורכם, ושתפו אותי אם חל שינוי בטווח הקשב והריכוז של ילדיכם. שימו לב גם לשינוי הקטן ביותר , עודדו ושבחו את ילדיכם על המאמץ שהשקיעו ועל הירתמותם לשינוי.
עוד טיפ קטן מימני- הפנו את תשומת הלב שלכם, את הקשב והריכוז שלכם למה שעובד היטב במשפחתכם, לדברים שקל לילדיכם להצליח בהם ותגלו שההצלחות גדלות ומתרחבות גם לתחומים אחרים.

תרגילים מעודדים קשב וריכוז
1.נוכח/נעלם: בחרו ספר או תכנית טלוויזיה, באופן מכוון הילד יתרכז חצי דקה בתכנית, ואז, באופן מכוון הילד ייתן לתשומת הלב שלו לנדוד, לרחף. עושים זאת שוב ושוב במהלך השבוע, עד שהילד בטוח ביכולתו לשלוט בריכוז שלו ובקשב שלו. מתרגלים זאת גם בשיחה בעת הכנת שיעורי בית, הכנה למבחן.

2.מעבר בין 4 גירויים: מבקשים מהילד לעצום עיניים למשך חצי דקה ולחשוב על מאכל שהוא אוהב, ממש להרגיש את הטעם של המאכל. אח"כ במשך חצי דקה לשיר לעצמו בראש שיר שהוא אוהב, אח"כ להעלות בעיני רוחו מקום או נוף שהוא אוהב, אח"כ לדמיין תחושה שנעימה לו( ליטוף של חתול, רוח ביום קיץ, מגע של מים או כל דבר אחר).
בשלב הראשון אנו מנחים אותו בשלבים. בשלב השני אנחנו מבקשים מימנו לעבור באופן עצמאי מגירוי אחד לשני. אפשר לבחור ארבעה דברים שונים או אירועים שונים. המעבר בין הגירויים מאפשר לילדים לנהל את הקשב והריכוז שלהם.

3. סיפור בעשרה משפטים: מבקשים מהילד לבחור חפץ משעמם ביותר שנמצא בחדר 
ולתאר אותו בעשרה משפטים.
מומלץ לבחור חפץ כגון: דף חלק, פתק קטן ריק, מרצפת. 
הילדים מגלים שניתן למצוא עניין בכל דבר.
בהמשך יתאר הילד יום, מורה, אירוע בעשרה משפטים על מנת
לתרגל סקרנות והתעניינות שקשורים ללמידה יעילה ולחיזוק שרירי
הקשב והריכוז.







Go Back  Print  Send Page

פורום