פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   באחריות העירייה לדאוג לבדיקת המנופים ולהבטיח את תקינותם !!!
דף הבית >> כתבות >> באחריות העירייה לדאוג לבדיקת המנופים ולהבטיח את תקינותם !!!
בעיר פתח תקווה מותקנים עשרות מנופים, העירייה, בדרך כלל, לא תעצור מנופים לקבלנים אלא אם כן כלו כל הקיצין אולם עפ"י החוק יש לעצור מנוף הרבה לפני.
לידיעת מנהלי העירייה בדגש על אגפי הנדסה ופיקוח.
תקנה 236 לפקודת העיריות קובעת כי העירייה "תפקח על בנייתם ופעולתם של ... מנופים ... תסדירם ותדאג לבדיקתם ... כדי להבטיח מפני תאונות..."  לשון החוק ברורה. באחריות העירייה לדאוג לבדיקת המנופים ולהבטיח את בטיחותם. כדי לקיים את התקנה כלשונה נדרש כוח מקצועי מוסמך  שמיומן בזיהוי בעיות באופן רציף. תפעול נכון של עגורן דורש בדיקה חצי שנתית על ידי איש מוסמך וכן פעולות בטיחות יום יומיות כגון שחרור לילה, וזאת על מנת להימנע מסכנת נפילה.
לפי הסקר השנתי של ה- , OECD ישראל ממוקמת במקום השלישי מבחינת כמות תאונות העבודה הקטלניות, מקום 9 באיכות הבנייה הכי גרועה ומקום אחרון בכמות המפקחים פר פועלים. 18 מפקחים בלבד אחראים על 13,000 אתרים, מה שמביא לכך ש- 54% מתאונות העבודה מתרחשות בענף הבניין.

בישראל קורסים כל שנה בין 11 ל- 19 מנופים. בין הערים שספגו פגיעות קשות נמצאות תל אביב, בת ים, רחובות, ראשון לציון, רעננה, נתניה, פתח תקווה, רמת גן וראש העין. מתוך 1318 מנופים, למעלה מ-60% הם בני יותר מ- 30 שנה הנבדקים לכאורה 2600 פעמים בשנה על ידי 5 בודקים מוסמכים ולמרות זאת מוקמים מעל אזורים רגישים כמו בתי הספר והגנים.

עוד בעיה נפוצה בענף הבניין היא הרישיונות עבודה מזויפים למפעיל עגורן צריח. מפעילים לא מיומנים מהווים סכנה לשלום הציבור וישנם מקרים רבים שלאחר בדיקת בודק מוסמך נקבע שיש להפסיק להשתמש במנוף ולמרות זאת הקבלנים המשיכו להפעיל אותו. באין מנופאי מוסמך באתר- אין שומר סף.

נציג את העיר רחובות כדוגמה. כיום ברחובות ניצבים 18 מנופי עגורן צריח שנתפסו בעבר מופעלים בצורה לא חוקית ורשלנית הן מבחינת רישיונות מנוף והן מבחינת רישיון המפעיל. חלקם נמצאים ליד גני ילדים ובתי ספר ועלולים לסכן את הילדים ועוברי האורח הנמצאים במקום. זאת לא תהיה הפעם הראשונה שמנוף יקרוס ברחובות, במיוחד לא ליד גן ילדים. ב-2009 לדוגמא קרס מנוף בשכונת אחוזת הנשיא מטרים ספורים מגן ילדים, ורק בנס לא היו אבדות. בישראל קורסים כל שנה בין 11 ל- 19 מנופים בכל ארבי הארץ. בין הערים שספגו פגיעות קשות נמצאות תל אביב, בת ים, רחובות, ראשון לציון, רעננה, נתניה, פתח תקווה, רמת גן וראש העין.


ש.ל.י הינה חברה להספקת שירותי מנופאות בעגורני צריח ובאה לענות על צורך חברתי ובטיחותי. לצורך כך פיתחנו בש.ל.י, שירות לסקירה ומעקב אחר הפעלת המנופים בשטחי הרשות המוניציפאלית בכל הארץ. מטרת השירות היא לתת תמונה מקיפה למצב העגורנים בעיר על ידי אנשי מקצוע מיומנים, להתריע על ליקויי בטיחות ולספק פתרון ממשי לבעיה. השירות שמציעה ש.ל.י. יאפשר לעירייה לקבל מידע שוטף על מצב העגורנים בכל אתרי הבנייה בארץ, ללא צורך בהגעה למקום, אלא דרך אתר ייעודי לרשות.
בודק מוסמך מטעם ש.ל.י. מגיע לכל אתר ובודק את תקינות המנוף לעבודה. ישנה בדיקה חצי שנתית, בדיקה מכאנית לתפעול נכון וכן בדיקה יומית של שחרור הלילה. כל הבדיקות החשובות נעשות לפי התקן והמידע שנאסף יפורסם באתר ייעודי. באתר יופיע ת.ז. של המנוף, ובו פנקס העגורן, תוצאות התסקיר האחרון, כמו גם התראות שונות, אם ביחס למצבו ו/או כשרותו החוקית. בנוסף יהיה מעקב אחר זהות המפעילים של העגורן, ובדיקות כי אלו אכן מוכשרים ומורשים להפעיל מנוף.

אנשי המקצוע המיומנים של ש.ל.י. התריעו על ליקויי בטיחות באתר בנייה ברמת גן חמישה חודשים לפני קריסת המנוף, אנחנו כאן כדי למנוע את האסון הבא!


לפרטים נוספים נא לפנות לאילן קאשי   0545763589

 

פורום