פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   עבודות הרכבת הקלה בגוש דן - הסדרי תנועה
דף הבית >> כתבות >> עבודות הרכבת הקלה בגוש דן - הסדרי תנועה
שלום לראש העיר ולחברי המועצה


ההתמודדות העירונית עם עבודת התשתית של הרכבת הקלה והסדרי התנועה במהלך העבודות הוא נושא משותף לכולנו, ואנו חייבים להתעלות מעל ענייני אופוזיציה-קואליציה בבואנו לבחון את הדברים. מעריך את העבודה הקשה של כל חברי המועצה ואת הכוונות הטובות.

כידוע לכם, ב-2/8 יחלו עבודות הרכבת הקלה בתוואי התת-קרקעי, שבין תחנת אלנבי/יהודה הלוי לפיר היציאה באזור צומת גהה היצירה.

העבודות יחלו בתחנות ב-3 "גלים": בתחנות התל-אביביות בחודש אוגוסט, בשתי התחנות ברמת-גן בסביבות חודש אוקטובר ובתחנות בבני-ברק, בן-גוריון (מכון מור) וז'בוטינסקי-אהרונוביץ' (השומר) בחודש דצמבר. במקביל לתחילת העבודות, יצומצמו נתיבי הנסיעה לרכב הפרטי, יתוגברו מספר האוטובוסים והשאטלים המתוכננים ב"חניוני חנה וסע" (לענייננו, אצטדיון המושבה).

אם כך, מה הדבר צריך לעניין אותנו כתושבי פתח תקווה אם העבודות על ציר ז'בוטינסקי (ב"ב-ר"ג) ומנחם בגין (ת"א)?

ראשית, הצירים הקיימים אינם יכולים להכיל יותר כלי רכב פרטיים. רובכם יודעים כי הנסיעה בין השעות 07:30-09:00 ובין השעות 16:00-18:00 על צירי ז'בוטינסקי/אם-המושבות/מכבית לכיוון מערב (ת"א) בשעות הבוקר ולכיוון פתח תקווה בשעות אחר הצהריים, נמשכת זמן רב יותר בשל הפקקים. לפתח תקווה אין עתודות קרקע נוספות לסלילת כבישי רוחב שיחצו את העיר.
רבים מהחוצים את העיר הם תושבי ערים סמוכות. פתח תקווה היא עיר מחוז ואינה עיר מנותקת המקיימת את עצמה במרחב האורבני.

הפחתת נתיבי הנסיעה לרכב פרטי בתוואי העבודות, לא יאפשרו זרימת תנועה סבירה מפתח-תקווה. אין פתרונות כרגע גם לתושבי ת"א ורמת גן המגיעים ברכב פרטי ממזרח למערב העיר ת"א. הפתרון היחיד הוא עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית בשעות השיא.

אם אנחנו לא רוצים לחזות שוב בפקקי הענק שנוצרו בשכונה כמו נווה-גן, בשל סגירת ציר הרב מלכה, וכן בשכונות נוספות, שבהיעדר תחבורה ציבורית זמינה ויעילה תושביה נסמכים בלית ברירה אך ורק על הרכב הפרטי, יש לדאוג בהקדם לשיפור התחבורה הציבורית בשכונות - קישור מהיר לצירים ראשיים כדי לתת לתושבים אפשרות לוותר על נסיעה ברכב הפרטי. המצב כיום, כאשר נסיעה ממרכז העיר לצומת גהה אורכת כ-45 דקות בשעות השיא, יותר מאשר נסיעה בין נתניה או רחובות לתל-אביב, היא אבסורד.

בעוד כשנה, 3 חודשים לבחירת הזוכה במכרז ההפעלה ועוד 9 חודשים לביצוע, ישתפר מערך התחבורה הציבורית בעיר, על ידי תוספת תשומות (נסיעות), קווים חדשים, קישור ליעדים חדשים. המכרז היה אמור לצאת אל הפועל כבר ב-2013 אך נדחה כפעמיים.
במסגרת המכרז אמור לפעול קו 64 המקשר את שכונות הדרום דרך כביש מכבית וציר אלוף שדה לתל-אביב וכן קו 25, החוצה את העיר מדרום עד התחנה המרכזית, עתיד להמשיך דרך שכונת אם המושבות ועד לתחנת הרכבת קרית אריה. אנא בדקו אפשרות להחריג את הקווים מהמכרז ולבקש ממשרד התחבורה להוציא נסיעות במסלולים החדשים כדי להפחית את הפקקים בצירי הרוחב, בשל עבודות הרכבת הקלה.
כמו כן, אני מציע לבדוק הסטה של קו 38 של דן מציר ז'בוטינסקי לגיסין/אם המושבות דרך קניון איילון על מנת לשפר את הנגישות התחבורתית לתושבי שכונות הצפון לכיוון תל אביב וכן לתת לתושבים חלופה ראויה במקום הרכב הפרטי.

בצמתים ראשיים כמו רוטשילד/ההסתדרות וטרומפלדור/פרנקפורטר צריך לבטל את הרמזור המעכב וליצור מעגלי תנועה.


אנא מכם.

אחדו כוחות בנושא למען תושבי העיר והעלו אותו בישיבת המועצה הבאה. הזמן פועל לרעתנו.



בברכת נעשה ונצליח,

איתי חיים
מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל (ע"ר) - מ.ס 580552628


Go Back  Print  Send Page

פורום