פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   עמותת "אור ירוק" פעילות בפתח תקווה
דף הבית >> כתבות >> עמותת "אור ירוק" פעילות בפתח תקווה
עמותת אור ירוק בפתח תקוה מציגה: סיוט ברחוב ז'בוטינסקי
עמותת אור ירוק: "ברחוב ז'בוטינסקי נפגעים עשרות מתושבי פתח תקוה מדי שנה. ראש העיר, טפל בזה"
חברי קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק בפתח תקוה, ערכו לאחרונה פעולה מיוחדת ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, שמטרתה להעלות את תשומת לב התושבים ועוברי האורח כי מדובר ברחוב אדום ומסוכן בו מתרחשות תאונות דרכים רבות. במהלך הפעילות, הדביקו חברי הקבוצה מדבקה על המדרכה בלב רחוב ז'בוטינסקי ההומה, בה נראה אדם מוטל ומסביבו סרט משטרתי צהוב המסמן זירת תאונה.
המדבקה נועדה להמחיש את העובדה שרחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה, הוא אחד הרחובות שסומנו על ידי אגף התנועה במשטרת ישראל כרחוב אדום, כלומר, רחוב המהווה מוקד לתאונות דרכים. על פי נתוני המשטרה, בין השנים 2009-2013 התרחשו ברחוב ז'בוטינסקי 172 תאונות דרכים, מתוכן 24 תאונות חמורות, בהן נהרגו 11 בני אדם ונפצעו 377.
בסוף שנת 2013, סימן אגף התנועה במשטרת ישראל 168 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות נרשמו לפחות שלוש חמורות תאונות בשנת 2013, או 12 תאונות בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013.
בין העבירות שצוינו שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות האדומים: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.
עמותת אור ירוק: "ברחוב ז'בוטינסקי נפגעים עשרות מתושבי פתח תקוה מדי שנה. ראש העיר, טפל בזה".



עמותת אור ירוק מציגה: יזמי פתח תקוה הצעירים למען הבטיחות בדרכים
עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך קיימה בשבוע שעבר את תחרות היזמים הצעירים השנתית למען הבטיחות בדרכים.
עמותת אור ירוק: "ילדים וצעירים הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר לתאונות דרכים ולכן אנו פועלים למען קידום החינוך לבטיחות בדרכים בישראל"
 
בשבוע שעבר, 11 ביוני, התקיים טקס סיום התחרות "יזמים צעירים לבטיחות בדרכים", שנערכה זו השנה השביעית ברציפות על ידי עמותת "אור ירוק" בשיתוף משרד החינוך. האירוע התקיים במתנ"ס קרית הצעירים ברמת השרון והגיעו אליו 18 קבוצות שהורכבו מתלמידים בני כיתות ב- י"ב, אשר בחרו לפתח אמצעי בטיחות יצירתיים וטכנולוגיים, בתחום הזהירות בדרכים.
 
במסגרת התחרות השתתפה גם קבוצה מבית הספר "שיפר" בפתח תקוה את "איתות פרסה" – איתות שמאפשר לנהג הרכב לאותת לרכב שנוסע מאחוריו שהוא רוצה לעשות פניית פרסה ולא רק פנייה שמאלה. הסיבה להמצאתם, הסבירו היזמים הצעירים, היא כי פניית פרסה איטית יותר מפנייה שמאלה ולכן יש צורך להתריע בצורה שונה עליה.
 
במקומות הראשונים בתחרות זכו שלושה פרויקטים:
קבוצה מבית שמש שחבריה יצרו אפליקצייה המיועדת לרוכבי אופניים; קבוצה מבית ספר לחינוך מיוחד מתל אביב שחבריה יצרו בובה שמזכירה לתלמידים הנוסעים בהסעות לחגור חגורת בטיחות; וקבוצה מאור יהודה שיצרה מערכת איתות לרוכבי אופניים. הקבוצות הזוכות קיבלו שי מתנת עמותת אור ירוק.
 
עמותת אור ירוק: "ילדים וצעירים הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר לתאונות דרכים ולכן אנו פועלים למען קידום החינוך לבטיחות בדרכים בישראל. משרד התחבורה ומשרד החינוך חייבים לפעול באופן מיידי בכדי להגביר את מספר שעות הלימוד לחינוך לזהירות בדרכים כבר מגיל הגן וכן יש לאפשר בתיכונים במסגרת תכנית הלימודים שיעורי חינוך לתעבורה לצורך הכשרה נכונה לנהיגה".



תשמור על עצמך, ילד
עמותת אור ירוק מפעילה תכנית מיוחדת לילדי בתי הספר היסודיים ששמה – "הלוח הבטוח". מטרת התכנית, היא להטמיע התנהגות דרך בטוחה לילדים בכדי להפחית את מספר הנפגעים בקרב הילדים. התכנית מופעלת באישור ובשיתוף משרד החינוך. בשבוע שעבר פעילות מיוחדת זו התקיימה בבית הספר "מורשה" בפתח תקוה, אותה העבירו מתנדבים מחברת AIG.
 
במסגרת הפעילות, הילדים שיחקו במשחק לוח אינטראקטיבי בכיתתם. כל כיתה התחלקה לשתי קבוצות שהתחרו בשלושה נושאים: הולכי רגל, רכיבה בטוחה על אופניים והתנהגות בנסיעה ברכב המשפחתי.
 
במהלך המשחק, "אוריק" – דמות אינטראקטיבית שהומצאה במיוחד לצורך הפעילות -  מדבר עם התלמידים ומסביר להם על המשימות. בסיומה של כל משימה, מסבירים המתנדבים לתלמידים על כל אחד מהנושאים בהם התרכזה המשימה.
 
ילדים נחשבים לאוכלוסיה פגיעה, בשל העובדה שחושיהם פחות מפותחים מאלו של המבוגרים וחברות להם מיומנויות שנרכשות עם השנים. כמו כן היכולת המרחבית שלהם פחותה, הם פזיזים והם נמוכי קומה כך שקשה לראותם בין מכוניות.
 
עמותת אור ירוק: "מדי שנה נהרגים בממוצע כ- 36 ילדים בתאונות דרכים – כיתת לימוד שלמה. מספר גבוה זה, מחייב כי המדינה תגביר את החינוך לזהירות בדרכים של הילדים בכדי להפחית את מספר הילדים ההרוגים והנפגעים בדרכים."



 
בדיקת מתנדבי עמותת אור ירוק: מדרכות צרות בפתח תקווה מסכנות את הולכי הרגל
עמותת אור ירוק: "על ראש העיר מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביו, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם"
מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם והשלטים החוסמים – כולם מסכנים את הולכי הרגל במקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר עבורם – במדרכה.
לכן, יצאו מתנדבי מועדון אור ירוק בפתח תקווה לבדוק האם גם במדרכות פתח תקווה ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל משום שהם מאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
·        התוף –שלושת המדידות שבוצעו ברחוב נמצאו לא תקינות.
·        חנה רובינא– בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
·        מנחם בגין –שלושת המדידות שבוצעו ברחוב נמצאו לא תקינות.
·        עזרא ונחמיה– בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
·        צלאח שלום –במדידה אחת מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
 
 
 
לא נמצאו חסמים ברחובות במרחב המוקצה להולכי הרגל.
 
עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שהורים עם עגלות, בעלי מוגבלויות וקשישים לא יכולים ללכת בנוחות ובבטיחות במדרכות הרחובות בישראל. על ראש העיר מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביו, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם, במיוחד האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים".




Go Back  Print  Send Page

פורום