פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   פרשת "שופטים"
דף הבית >> דת >> פרשת השבוע אהוד בן יהודה >> פרשת "שופטים"
בס"ד                                                                               פרשת שופטים תשע"ו
 
                      תמים תהיה עם ה' אלוקיך
 
  פרשת שופטים מזהירה אותנו מקסמים וכשפים, לשאול אוב וידעוני או לדרוש אל המתים. לאחר כל האיסורים מגיע הציווי "תמים תהיה עם השם אלוקיך". מה הקשר בין כל האיסורים שנאמרו לבין התמימות עם השם? מה בכלל משמעות הפסוק הזה ומה זה אומר להיות תמים?. נתפלא לגלות שאדם "תמים" הוא לא אדם טיפש או נאיבי, אלא האדם השלם. אם נשתדל לקיים את הציווי "תמים תהיה", נוכל בע"ה לזכות להגיע לשלמות האמיתית.
   על יעקב אבינו נאמר "איש תם", ופירוש הדברים שהוא היה השלם מבין האבות הקדושים, המידה הממוצעת בין החסד לגבורה, ולכן ממנו יצאו השבטים הקדושים, השם יתברך שינה את שמו לישראל ועד היום אנו קרויים על שמו "עם ישראל". התורה מציינת "שבע שבתות תמימות" במשמעות של שלמות. "פרה אדומה תמימה", בכוונה לשלמה. על פי התורה, אדם תמים הוא אדם שלם. אדם שהולך בתמימות עם השם הוא אדם שהולך בשלמות אחריו מבלי לקחת רק את החלק שהוא רוצה ולעזוב את השאר. אדם כזה מבין שכל חיים נרקמו על פי רצון השם יתברך, ולכן לא כועס או הופך עצוב משום דבר בעולם, כי הוא מבין שזה מה שהשם רוצה בשבילו וזה מה שטוב לו. אדם כזה מבין שאין שום כוח בעולם מלבד השם ואין טעם להילחם במלחמות כוח מול אנשים, גופים או מצבים בעייתיים.
   לכן התורה מצווה אותנו "תמים תהיה". בוודאי שהתורה לא מצווה אותנו להיות טמבלים שהולכים בעיניים עצומות אחרי משהו סתם ככה. התורה לא רוצה שנהיה נאיביים ונקיים מצוות כי רק זה מה שאנו מכירים. התורה רוצה שנגיע לשלמות אמיתית ונוכל להיות שלמים עם האמונה החזקה שלנו. אנו צריכים להיות תמימים עם השם יתברך, כי אנו מבינים שרק הוא הכוח היחיד שקיים בעולם ולכן את כל רצוננו אנו מפנים אליו. גם כשהדברים נראים לא טובים, גם כשהחיים מסתבכים להם, גם כשהמצב נראה מייאש, עם כל זה אנו מוכרחים לדבוק בהשם בעזרת האמונה שלנו, כי אנו מבינים שהוא היחיד שיכול באמת לעזור לנו.בשביל מה לדבר עם שליחים ובובות כשאפשר לפנות ישירות אל השם יתברך? האם לא עדיף לפנות ישירות אל המקור ולקבל את רצוננו בצורה ישרה וטובה?
   אחת לשנה מראש חודש אלול ועד שמחת תורה, מתחיל תהליך חשבון נפש אישי, בין אישי ואמוני. חשבון נפש אישי עושה כל אדם עם עצמו. חשבון נפש בין אישי נעשה על ידי בקשת סליחה ומחילה מאלו שפגעתי בהם. חשבון נפש אמוני ערכי מוסרי עושה אדם כשהוא מוקף בסמכות והתורה לה הוא מציית ושהיא, כך הוא מאמין, מגינה עליו ומאפשרת לו שמחה, משמעות וחיים מוסריים. כך מציעה היהדות לבצע אחת לשנה כל ימי חיינו. חלקה נעשה באופן אישי ואינטימי וחלקה נעשה בציבור, מול ארון הקודש בתפילה ותחנונים, במועדים מיוחדים, ראש השנה ויום כיפור.
 
 
תזכו לשנים טובות ורבות. שבת שלום. אהוד בן יהודה.        

פורום