פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   קבלת תעודה- איך נגיב כהורים?
דף הבית >> מומחים >> אימון אישי לילדים ונוער >> קבלת תעודה- איך נגיב כהורים?
קבלת תעודה – איך נגיב כהורים?

ילדים מסוימים הם כמו מריצות – יש צורך לדחוף אותם
ילדים אחרים הם כמו סירות – יש צורך לחתור איתם...
ילדים מסוימים הם כמו קרון – יש להם שימוש רק אם מושכים אותם...
ואחרים הם תמיד משתפי פעולה ואחראים.
(מתוך הבדלים אינדיבידואליים)

...והנה מסתימת לה עוד מחצית. חלקם יצטערו על שתם פרק נוסף וחלקם ישמחו לקראת הזדמנות חדשה הממשמשת ובאה. אך מה שמשותף לרובם הוא החשש מקבלת התעודה וחשש גדול יותר מהצגת התעודה בפני ההורים.  
זכרו ! לא נולד הילד שמעוניין לאכזב את הוריו.
ביום זה תוכלו למצוא את ילדכם מאד "עסוק" בפעילות בתנועת הנוער או עם חברים.
ביום זה אולי בנכם/בתכם יהיו כל כך "עייפים" כך שיקצרו את יומם ויזחלו מתחת לשמיכה בשעה ערב מוקדמת.
נכון,ביום זה יהיו גם אלו שיגיעו בצהלות שמחה הביתה מנפנפים בתעודה לכל עבר.
בואו רגע נעצור ונחשוב, מהי בעצם התעודה? 
תעודה היא מחד שיקוף של עבודה, מאמץ,יכולות ותוצאות של ילדכם ומאידך תחנת תצפית לבדיקת הנקודות והצרכים הטעונים שיפור עתידני.
הילד עומד בפני בחינות בכל יום ושעה במסגרת בית הספר. אין בציפיותיו לעמוד במבחנים גם בפני ההורים.
זהו הזמן שמחובתנו כהורים להיות שם בשביל הילד. תנו לו להרגיש רצוי ואהוב.
זהו הזמן בו הילד זקוק למלוא התמיכה ,האהדה והאהבה שנוכל להרעיף עליו. אהבה ותמיכה אמיתית, אהבה שאינה מותנית בדבר.
הורה מכיר היטב את ילדו,את כישוריו ואת השקעתו או אי השקעתו בנושאי הלימוד השונים.
הורה שעוקב לאורך כל המחצית/השנה, אחרי לימודי הילד לא אמור להיות מופתע מכל הערה או הארה הרשומות  בגיליון הציונים.
לכן, תגובת ההורים לתעודה צריכה להיות עניינית ,מתעניינת ומכבדת.
קבלו אותו, שוחחו- אך אל תבקרו.
בררו, העירו – אך אל תשפילו.
הקדישו לכל ילד במשפחה את זמן התעודה שלו.
עיינו והתייחסו לתעודה באופן אישי .(אל תאפשרו )הגנו על ילדכם מפני הערות ביקורתיות/פוגעניות של בני משפחה נוספים. 
כל אחד מילדכם שונה יחיד ומיוחד לכן גם התעודות  תהיינה שונות, לכן אל תערכו השוואות בין הילדים,בין התעודות השונות ובוודאי לא בין חברים לכתה.
הציגו את התעודה לאחרים – רק לאחר הסכמתו של הילד.
כולנו היינו תלמידים. כולנו זוכרים כי הלימודים אינם דבר קל. לימודים מביאים אותך לעיתים להרגשת הצלחה, ניצחון אך לעיתים גם להרגשת תבוסה בה מבקש הילד להרים ידיים ולהיכנע.
כולנו עמדנו בסיטואציה הדומה לזו שעומד בה כרגע ילדנו – היזכרו בהרגשה! 
שבחו את הילד על התקדמות, על הישגים טובים (גם אם מדובר בחינוך גופני או מוסיקה) שהצליח להשיג, אל תזלזלו בהערות ה"שוליות" לכאורה של כישורים לימודיים וחברתיים שילדכם מגלה. התייחסו להערה הכללית המתארת את ילדכם כאדם, כחבר     רק אחר כך...
בדקו יחד איתו היכן ובאילו מקצועות יש מקום לשיפור, נסו להבין עם הילד מהם הקשיים בהם נתקל, בררו איתו כיצד היה רוצה שאתם תעזרו לו בשיפור הישגיו השונים
לסיכום
אל תאמרו
רק תדע שזה לא מה שציפינו.
ואנחנו משקיעים כל כך הרבה...
ואת/ה גאה בממוצע של ...!
אז אתה מבטיח להשתפר?
מהיום אין טלוויזיה/מחשב/טלפונים...
אימרו
לעולם לא מאוחר מדי.
אנחנו בשבילך מתי וככל שתצטרכ/י.
אנחנו אוהבים אותך ללא תנאי.
אנחנו בטוחים שתמצאו את הדרך המיוחדת והמתאימה לכם.
בשביל להצליח צריך גם לנסות. פעם מצליחים פחות ופעם יותר.

חוה טופר – מאמנת אישית לילדים ונוער

054-7946254

https://sites.google.com/site/havacoaching/

Go Back  Print  Send Page

פורום