פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   רפורמת תחבורה בפתח תקווה
דף הבית >> כתבות >> רפורמת תחבורה בפתח תקווה
לא עוד ציר המוות
משרד התחבורה אישר כ- 200 מ' שח לרפורמת תחבורה בפתח תקווה.
 
זאת לאחר שבעירייה לא ויתרו לעיר אשדוד שזכתה במקום הראשון במכרז בתקופת עמוד ענן, לפנים משורת הדין.  
 
 
הבניה נטולת התכנון התחבורתי ממנה סבלה פתח תקווה יצרה את אחת הבעיות הקשות ביותר בעיר והיא היציאה  מפתח תקווה והחזרה אליה, חנייה, פקקים  בעיות גישה ותחבורה ציבורית היו טעונת שיפור. בעיות אלו היו הסיבה לכך כי לפני כשנה הגישו מנכ"ל העיריה אבי בן חמו ומנהל הפרויקטים בעירייה צבי הרפז, תכניות מפורטות  הכוללות בראש את רישות העיר בנתיבי תחבורה ציבורית רציפים, תשתיות שבילי אופניים, שדרוג תשתיות התנועה ועוד. ההצעה זכתה להד חיובי מצד משרד התחבורה אך גורם בעיריה רמז כי  מבצע עמוד ענן והשלכותיו גרמו לכך כי מי שזכתה במקום הראשון הייתה  דווקא העיר אשדוד ולא פתח תקווה על אף הצורך הבוער שלה ברפורמה כזאת.  
 
עם כניסתו של אורי אהד לתפקיד ראש העיר לפי כחצי שנה ובהוראתו,  ביצעה העירה פניה מחודשת למשרד התחבורה בנושא. משרד התחבורה נענה ובסיום של "שולחן עגול"  שקיימו מאז עם בן חמו והרפז שהציגו בפניהם תכניות חכמות מפורטות שאמורות לחולל מהפכה של ממש במערך התחבורתי של העיר, החליטו לאשר את התקציב גם לפתח תקווה.  
 
בתוך כך ולאחר לחץ רב, אישר משרד התחבורה הסדרי בטיחות קבועים לנתיב התחבורה הציבורית ("ציר המוות") שנסגר בשל סכנתו לציבור הולכי הרגל ומהשבועות הקרובים ידאג משרד התחבורה להסדרי הבטיחות בנתיב כך שפתיחתו המחודשת במגבלות בטיחותיות חדשות ומפוקחות יהיו להערכתו של אבי בן חמו עניין של שבועות.   
 
אורי אהד אמר: " כאשר פנינו שוב למשרד התחבורה במטרה להשיג את התקציב המיוחל לשינוי שהעיר שלנו זקוקה לו הייתי בטוח באופן חד משמעי שנקבל אותו ואכן כך קרה. שיתוף הפעולה שיצרו מנכל העיריה אבי בן חמו ומנהל הפרויקטים צבי הרפז עם משרד התחבורה ראוי לשבח ותוצאותיו במערך התחבורה בעיר יראו  אני מעריך עד סוף שנת 2015".

 
 
נקודות מהתכנית שהוגשה למשרד התחבורה ובזכותה זכינו בתקציב:
 
 
אופניים
 
תשתיות אופניים – הציבור החל לתת דגש גדול על בריאות, ויחד עם העובדה שיותר ויותר אנשים מגלים את הקסם שברכיבה על אופניים, פ"ת, כעיר לדוגמא, החליטה להקים תשתיות בטוחות, מהנות ומועילות לרווחת הרוכבים – לשעות הפנאי וגם כאמצעי התניידות לעבודה וממנה. התשתיות יקשרו בין מרכזי מגורים לאזורי התעשייה והמשיכה העיקריים בעיר. הורדת כמות כלי הרכב הממונעים ברחבי העיר, הנגשת אזורים מרוחקים בפני התושבים, הרגלת הצעירים לשימוש באופניים כאמצעי תחבורה יומיומי, כדבר שילווה אותם גם לבגרות.
 
תחבורה ציבורית
 
הקמת מסלולים יעודיים לתחבורה הציבורית, זאת על מנת לספק לתושבים אמצעים מהירים, אמינים ויעילים יותר, שיאפשרו להם להשאיר את הרכבים בבית ולעבור למערך הציבורי. מערך הנתיבים הציבוריים החדשים שיוקמו יאפשרו את חצייתה של פ"ת, לאורכה ולרוחבה. במסגרת המחקר נבחנו צירי התנועה בעיר, עם דגש על פוטנציאל פרישת נתיבים ציבוריים ביחס לעומס השימוש בצירים אלו; כל זאת תוך דאגה לנסיעה רציפה ככל הניתן על גבי נתיבים ציבוריים מבלי לקטוע את הרצף שלהם.
 
טכנולוגיות מתקדמות
 
עיריית פ"ת תציב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לייעל את נגישות המידע על התחבורה הציבורית. הדבר יתבצע באמצעות הצבת 22 עמדות NextBus, בנוסף ל-47 הקיימות היום. עמדות אלו הינן שלטים דיגיטליים המרושתים ברחבי העיר ומציגים לנוסעים את זמן ההגעה העדכני של האוטובוסים בכל שלב נתון. שלטים אלו גם מכריזים קולית על זמני ההגעה, וזאת כדי לשפר את הנגישות בפני אוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה. כמו כן, עמדות אלו מתבססות על אנרגיה סולרית וסוללות נטענות שיכולות להספיק לעד כ-15 ימים, דבר המגלם בתוכו גם חסכון גדול מאוד בצריכה אנרגטית. כמו כן, יוקמו שני חניוני "חנה וסע" ובהם עמדות הטענת כרטיסי רב-קו. כמו כן יוקם מערך מצלמות מהירות חדשות.
 
רישות העיר במצלמות ובאמצעים הטכנולוגיים הרבים שיפרשו יאפשרו את ריכוז המידע במרכז עצבים שבאמצעותו יוכלו להקל עומסים ולנתב אותם ביחס לצורך, כמו גם לעדכן את התושבים בנוגע למתרחש בעיר.
 
אופטימיזציה ועדכון קווים
בשנת 2017 יופעל הקו האדום – הפעלת רכבת הקלה בעיר. על כן, ומתוך רצון שלא לזעזע מידע את מערך התחבורה הציבורית, כך שהציבור יפגע במהלך תקופת המעבר, איחוד קווי האוטובוסים ותכנון המעבר בין אמצעי התחבורה השונים נדחה עד לאחר פעולתה של הרכבת הקלה בעיר. עם זאת, תהליך האופטימיזציה יכלול את קווי הרכבת הקלה, את קווי הנת"צ החדשים שיוקמו והקמת תחנות מגשרות במרחקים קרובים על מנת לקצר את מרחק ההליכה של משתמשי הקווים כאשר הם יעברו בין אמצעי התחבורה השונים.
 
שיפור תשתיות נוסעים
תחת סעיף זה, בעיקר מדובר על הנגשת התחבורה הציבורית והתשתיות העירוניות למשתמשים בעלי מוגבלויות מסוגים שונים. בין שאר האלמנטים שיותקנו יהיו נתבים אקוסטיים; משטחים מנחים לקראת הגעה לתחנות אוטובוס. כמו כן ישופר מראה העיר, בדגש על עיצוב תחנות אוטובוס באופנים שונים בהתאם למראה החזותי של הרחוב. כמו כן, יוקמו מסופי קצה חדשים.
 


Go Back  Print  Send Page

פורום