פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   תכנון תכנית אב לתחבורה ציבורית בעיר פ"ת
דף הבית >> מועצת העיר >> תכנון תכנית אב לתחבורה ציבורית בעיר פ"ת
לכבוד                                                                                       5.2.2017
ראש העיריה
אני מבקש להכניס הצעה זו לישיבת המועצה הקרובה
 
הנדון: תחבורה ציבורית בפתח תקווה
פתח תקוה סובלת מבעיות תחבורתיות קשות. במרכז העיר כמו גם ביציאות ממנה, עומסי תנועה כבדים בצירי תנועה רבים כגון רח' רוטשילד, בן ציון גליס, גיסין, דרך 40, דרך אם המושבות.
המצב החמור כיום רק ילך ויחמיר. תוספות הבנייה הגדולות הצפויות (כמו במתחם סירקין), כמו גם העלייה במכירת הרכבים בשוק הרכבים הפרטיים, כמות העסקים, התעשייה והמשרדים באזורי התעשייה רק יגבירו את עומסי התנועה עד לחשש לקריסה מוחלטת של מערך התחבורה.
כבר כיום, העובדים מחוץ לתחומי העיר מבלים לעיתים קרובות על הכבישים שעה ויותר רק על מנת לצאת מגבולותיה, וזמן דומה על מנת להיכנס אליה בדרכם חזרה מן העבודה.
בעולם הגדול, קיימים מוחות רבים המנסים לפתור את בעיית העומס התעבורתי, ומרביתם מגיעים למסקנה בלתי נמנעת כי הפתרון היחיד לעומסים בכבישים הוא תחבורה ציבורית יעילה.
גם התוספת המבורכת של הרכבת הקלה, ב-5 שנים הקרובות אינה מהווה פתרון מלא לבעיית העומסים, ממנה סובלים גם בערים גדולות שכבר נהנות מפתרון דומה כגון ירושלים וחיפה.
 
אמצעים ליצירת הפתרון
1) נתיבי תחבורה ציבורית:
נוסעי התחבורה הציבורית הינם קהל הולך וגדל, ומעבר לתכנון המוקפד הנדרש על מנת לספק תחבורה ציבורית יעילה, יש לדאוג ליצירת יתרון יחסי של האמצעי העומד לרשותם במסגרת התחבורה הציבורית, אל מול התחבורה הפרטית.
כל פתרון המסתמך כיום על תחבורה ציבורית חייב לכלול במרכזו העדפה או אף הפרדה צירית של התחבורה הציבורית מהתחבורה הפרטית, על מנת לספק אפליה מתקנת
 
נתיבי תחבורה ציבורית בשילוב עם העדפה ברמזורים:
            1. יקצרו את זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בתוך ואל פתח תקווה
            2. יאפשרו הגדלת תדירות הנסיעות וכך יופחתו העומסים
            3. יגדילו את גורם הודאות לגבי זמני הגעת האוטובוס ובכך ישפרו את התחבורה הציבורית
שיפור התחבורה הציבורית תגרום למעבר תושבים מן הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית בכך יפחתו העומסים. כך קורה בכל העולם. אין סיבה שפתח תקווה תהיה שונה.
 
במסגרת התכנית מהיר לעיר, מקבלות ערים בישראל מימון ממשרד התחבורה לבניית נתיבי /מסלולי תחבורה ציבורית.
 
פתח תקווה, הצטרפה לאחרונה לתכנית אך על פי ההחלטות עליהן ידוע, מספר הנת"צים שהוקצה, נמוך ביותר ונוגע רק בקמצוץ מאותם צירים פקוקים המעכבים מדי יום את תושבי העיר.
 
מעבר לכך, השיקולים אשר הנחו את ההחלטות בנוגע לצירים הנ"ל, עוסקים ביתר שאת, בכמות האוטובוסים באותם הצירים שמלכתחילה מבוססים על תכנון תחבורה ציבורית שגוי.
 
הגישה הנכונה היא לתת מזור לאותם רחובות פקוקים, אשר מתן פתרון תחב"צ בהם, יביא התושבים לויתור על רכבם הפרטי בדרכם לעבודה ובחזרה.
המלצות מקצועיות אופציונאליות (לא חייבות להיכלל בהצעה), תלוי במצב הקהל:
- יש לתעדף בצירים המרכזיים מת"צ שיאפשרו הפרדה מלאה משאר הנתיבים מה שיקל רבות על אכיפה ויעילות הצירים
- יש לזכור כי ההעדפה יכולה להינתן רק בשעות עומס מסוימות ולא מחייבת הפקעת נתיבים לכל שעות היממה, גם אם מדובר בצירים מופרדים.
 
 
 
 
אני מבקש מהמועצה לאשר:
  1. הקצאת נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות הפקוקים ביותר בעיר: דרך 40 מצומת סגולה עד צומת גיסין, רח' רוטשילד, רח' בן ציון גליס, רח' גיסין.
צירים קריטיים נוספים הינם צירים מרכזיים שיובילו את הנוסעים אל תחנות הקו האדום:
דרך אם המושבות – משני הכיוונים אל ת. האצטדיון  כמו גם מקטעים נדרשים בדרך לתחנות פינסקר, אורלוב, דנקנר, בילינסון, שחם ושנקר.
 
  1. להורות בדחיפות על כתיבת תכנית אב לתחבורה לעיר פתח תקווה, עם לו"ז ברור ומוצהר, ולהיכתב  בשיתוף אנשי מקצוע ונציג אחד מעורה מכל שכונה שתרצה בכך, התייחסות מעמיקה לפתרונות בדמות תחבורה ציבורית על בסיס תכנון נתיבי תחבורה הציבורית כצירים מרכזיים.
 
בברכה
צדוק בן משה
יו"ר ועד כפר גנים ג'
חבר מועצת העיר פתח תקווה

פורום