פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   האם פ"ת תזכה ברבע מליארד ש"ח לתחבורה?
                                                                                                                                 
     האם פתח תקווה תקבל מהממשלה
רבע מיליארד ₪ לתחבורה?
משרדי האוצר והתחבורה הכריזו על תחרות לאיתור עיר מודל לשדרוג התחבורה הציבורית ■ ה"פרס": כרבע מיליארד ₪ שיושקעו במערך תחבורה חדיש, יעיל וירוק שיופעל כבר ב-2015 ■ שר התחבורה: "זוהי הזדמנות ליצור מציאות תחבורתית חדשה" ■ גם ערים שלא יזכו בתחרות ירוויחו – החזר של עד 250 אלף ₪ על הכנת התוכנית התחבורתית החדשה
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
האם פתח תקווה עומדת לשנות את פניה? משרדי האוצר והתחבורה הכריזו על תחרות לבחירת עיר מודל לשדרוג ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית. העיר הזוכה תזכה במימון של כרבע מיליארד ₪ על פני 3 שנים שישוקעו בפיתוח מערך תחבורה מתקדם.
פתח תקווה הינה אחת מבין 18 ערים בישראל אשר יכולות להגיש את מועמדותן לתחרות, המיועדת לערים בגודל בינוני שבהן בין 70-250 אלף נפש. בקרוב ייפגשו מנהלי הפרויקט עם ראש העיר, מר איציק אוחיון ועם ראשי תחום התחבורה בעיר ויציגו בפניהם את הפרוייקט, במטרה לעודדם לקחת בו חלק. 
הפרויקט הוא הזדמנות אדירה ליצירת מציאות תחבורתית חדשה", אומר שר התחבורה, ישראל כץ. לדבריו, אם הפרויקט יצלח, התוכניות יועתקו לערים אחרות והוא יהווה תמריץ להמשך השקעה בפיתוח תחבורה עירונית בת-קיימא.
מנהלי הפרויקט במשרדי התחבורה והאוצר מסבירים כי הוא נועד לעודד את המעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ואמצעים לא ממונעים, וזה כידוע, יקרה רק כאשר זו תהיה חכמה, מתקדמת ויעילה. "עם התוכניות הנכונות ועם התקציב המיוחד שהוקצה לפרויקט – הדבר אפשרי והוא אמור לצאת לפועל כבר ב-2015" הם אומרים. יצוין כי בשנים האחרונות ערך האיחוד האירופי פרויקטים דומים במספר ערים באירופה שקצרו הצלחות.
ערים אשר יבקשו להשתתף בתחרות, יתבקשו להציג תוכניות מפורטות במספר תחומים, כגון הקמת נתיבים בלעדיים לתחבורה ציבורית, העדפה לטכנולוגיה ירוקה, שדרוג מערך הקווים הקיים והוספת קווים מהירים רבי קיבולת, חידוש התחנות, שילוב מערכות מידע בזמן אמת בתחנות ובניהול צי האוטובוסים, סלילת שבילי אופניים חדשים, צמצום תנועת רכב פרטי במרכז העיר, הקמת חניוני "חנה-וסע", הקמת מדרחובים, ושיפור הנגישות לבעלי צרכים מיוחדים. 
 
"הפרויקט הייחודי יוצא לדרך לאחר שבשנים האחרונות השקיעה הממשלה מיליארדי שקלים בפיתוח התחבורה הציבורית בערים הגדולות (חיפה, ת"א וי-ם), וכעת הגיע תורן של הערים הקטנות יותר", אמר השר כץ. "אנו קוראים לכל הערים לעשות מאמץ, לגבש תוכניות רציניות ולקחת חלק בתחרות".
בכדי לעודד את הערים להשתתף בתחרות הוקצה תקציב מיוחד של עד 250 אלף ₪ לכל עיר, שיכסה את הוצאות הכנת התוכניות. כך גם עיר שלא תזכה בתחרות, תרוויח תוכניות טובות ואיכותיות שיהיו שימושיות בעתיד ויחסכו זמן תכנון יקר.
                                     מצגת עיר תחבורה בת קיימא
                                             תחנת אוטובוס חדישה
 
שילוט בזמן אמת

מה ישתנה אם נזכה?
  • מערך קווי האוטובוס יעודכן וישודרג – קווים ומסלולים חדשים בתדירות גבוהה
  • נתיבים ייעודיים ומופרדים יוקצו לתחבורה ציבורית ולאוטובוסים רבי קיבולת.
  • תחנות חדשות ומתקדמות יחליפו את הישנות.
  • מערך התחבורה יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות.
  • שלטי מידע בזמן אמת יוצבו בתחנות ויעדכנו על מועדי הגעת הקווים הבאים.
  • החנייה במרכז העיר תוסדר והעומס יופחת.
  • שבילי אופניים חדשים ייסללו.
  • מדרחובים חדשים יוקמו והקיימים יחודשו.
  • מדרכות יחודשו ואיתם המרחב הציבורי

 
     

 



Go Back  Print  Send Page

פורום