פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported

פגישה עם בן שמחון.

נפגשנו עם מר יעקב בן שמחון בלשכתו.

הכנו מראש מספר שאלות אולם השאלה המרכזית הייתה בנושא

החינוך ואכן בנושא זה התמקדה הפגישה.

כל תושבי השכונה,להם יש ילדים בגנים או בבתי הספר,מודעים

לבעיות בנושא הצפיפות,אזורי הרישום,אחים הלומדים בשני בתי ספר

שונים ובניית בתי ספר וגני ילדים.

בן שמחון:השכונה היא שכונה חדשה והגידול באוכלוסיה גורם לשינויים

בכמות הילדים הגרים בסמוך לבתי הספר ולכן הדינמיקה באזורי הרישום.

משרד החינוך מקצה סל שעות לפי מספר התלמידים לפי מדד ארצי

לקביעת שעות לימוד(בפ"ת כ-1.4 שעות לתלמיד).

לדוגמא:בבית ספר ביאליק יש 80 תלמידים בכיתה א' לכאורה היו

צריכות להיות שתי כיתות.

המנהלת לקחה שעות לימוד, ללא שימוש,מכיתות אחרות ועשתה שלוש

כיתות א' בנות 27 תלמידים.

דוגמא נוספת:כדי ליצור איזון ולהוריד את הצפיפות בבתי הספר בשכונה

העברתי את רחובות מייזנר ובן גוריון לבית ספר ביאליק ובכך הורדתי

15 תלמידים מבית ספר נווה עוז,בו כבר היו 110 תלמידים בכיתה א'

כתוצאה מכך התאפשר לבית ספר ביאליק לעשות שלוש כיתות.

הורי התלמידים כעסו מאוד אולם לאחר שביקרו בבית הספר ונפגשו

עם המנהלתהם התרצו.

באזור ישנה אוכלוסיה דומה המופנת לבתי הספר הדר,ביאליק ונווה עוז.

שלושת בתי הספר מצוינים כאשר הדר שם דגש על הפאן החברתי

התנדבותי,ביאליק על מדעים ואומנות ונווה עוז על אומנות.

בתי הספר טובים ודומים מאוד ולכן אין טעם ליצור צפיפות באחד 

וכיתות ריקות בשני.

אנו דואגים לכך שבתי הספר יהיו מאוזנים מבחינת האיכות והכמות

ומזרימים הון של שעות לימוד בערך של 8 מיליון ש"ח בשנה.

בכל הנוגע למרחק נסיעה מבית ספר,משרד החינוך מקצה הסעה

חינם לתלמידים הגרים מרחק של 2 ק"מ ומעלה מבית ספר.

העיריה תהיה מוכנה להתחלק חצי חצי בעלות ההסעה לתלמידים

הגרים יותר קרוב וזקוקים להסעה.

פ"ת נמצאת גבוה מאוד בסולם החינוך בארץ והתיכונים שלנו הם

מהטובים בארץ .

בשנת תשס"ד תיכון גולדה היה במקום שני בארץ,שנה אחר כך 

בן גוריון,ברנר וישורון היו בעשיריה הראשונה.

 

ברחוב דוד אבידן יש לעיריה שטח של 9 דונם להקמת בית ספר

מתי הוא יבנה?

ברגע שיהיו 3 כיתות א' תקניות בבתי הספר היסודיים בשכונה

אנו נפעל לפתיחת בית ספר חדש.

בבית ספר הדר קיבלנו אישור ממשרד החינוך לבנות 6 כיתות לימוד

בקומה שלישית ומסביב לבית ספר.

בנוסף יש לקחת בחשבון את קצב גידול האוכלוסיה הקטן יחסית בשכונה

שעומד על כ-4 ילדים לכל שכבת גיל ל100 משפחות.

השכונה תעמוד על כ-6000 יחידות דיור ולכן בהערכה זהירה פתיחת 

בית ספר חדש תהיה בעוד כ-שלוש שנים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה נפתח דו גן סמוך למשרד המכירות

של שבירו בכיכר הגדולה מבנה קראווילה עם ממ"ד .

לגבי גני ילדים נוספים ,לפי הרישום ומיקום הילדים יוחלט היכן להקים

גני ילדים חדשים.

לסיכום: הדינמיקה ברישום גדולה היות והתנאים מחייבים אותי לשינוי

הרחובות ברישום לבתי הספר השונים.

הבעיה נוצרת בעקבות החידוש והגידול באוכלוסיה בשכונה חדשה

שהוא טוב בעיקרון.

אין לי ברירה אלא לעשות ויסות בהפניית תלמידים לבתי ספר

ואני נעתר לבקשות של תושבים,הכל כדי ליצור איזון ומידתיות.

שטחי ציבור(שטח חום בתב"ע)

שטח חום בתב"ע,בדרך כלל הינו שטח בבעלות העיריה ונועד

להקמת בתי ספר,אם הוא מספיק גדול,גני ילדים,בתי כנסת

או מתנ"סים.

ביכולתה של העיריה להפוך שטח חום לשטח ירוק.

אם ברצונכם לדעת מה יהיה בשטח חום אשר מצויין בתב"ע

אנא שלחו אליי מייל בציון גוש וחלקה מדוייק אני אעביר השאלה

למחלקת הנדסה ואחזור אליכם(מי שיקבל תשובה נא להעלות לפורום

כדי שכולם ידעו).

קבלנים

טענות לגבי קבלנים שלא שומרים על הניקיון וכו' אשמח לטפל בכך

שילחו אליי מייל אם אפשר בצרוף תמונה.

בטיחות ותנועה

לגבי מהירות הנסיעה ברחוב העצמאות אני מעביר מכתב לוועדת

התנועה:כיצד ניתן לשים פסי האטה או אמצעים אחרים כדי להאט

את מהירות הנסיעה ברחוב?

גם בנושא זה ניתן לשלוח אליי מייל ואחזור עם תשובה.

אכות הסביבה

לגבי שנאים של חברת החשמל,פסולת ומחזור יש לכתוב למחלקת

אכות הסביבה ,מר אהוד שטיין,ולארגן סיור בשכונה.

♦♦♦

יש לרכז את הנושאים לטיפול ולהקצות אנשים מהשכונה למעקב אחר

הטיפול,אנשים המעוניינים לעזור מוזמנים להשאיר לי הודעה בכתבו לנו

ברגע שכל אחד יטפל בנושא נפרד יהיה קל יותר לפתור בעיות

ובנוסף זה לא מסובך ולא קשה .

צריך ליצור קשר עם המחלקה הנכונה(מספר טלפון תקבלו)

ולנסות ליצור פגישה וסיור בשכונה.

צדוק בן משה

תודה לכל מי שהצטרף לפגישה.



פורום