פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |

תרבות בכפר - טיול ליפו.

טיול משפחות ליפו 24.4.10

מאת: דורון קורן

בהתראה קצרה של 3 ימים ובמזג האויר מצויין הגיעו לטיול כ-100 מתושבי כפר גנים ג'. מבוגרים, הורים, נוער,ילדים ותינוקות בעגלות. כולם הגיעו בזמן ובשעה 10:00 בדיוק התחלנו את המסלול מכיכר השעון ביפו העתיקה.

את השיירה הוביל ידיד טוב שלי, שלמה ישיל, פריק של טיולים ואנציקלופדיה מהלכת בהיסטוריה, גאוגרפיה, א"י, בוטניקה, ומה לא. שלמה הפליג בתאורים ציבעוניים ומתובלים בהומור בכל אתר שעברנו.

צפינו בבית הממשל העותומני המשופץ וראינו את בית הכלא ושער השליטים, נכנסנו אל העיר הבצורה דרך שער ירושלים, עברנו ברחוב הצורפים והגענו אל רובע האמנים, צפינו בפסלה של אילנה וראינו את החאנים הפזורים, שמענו על יונה הנביא ועל פועלו של מונטיפיורי בארץ ישראל, עלינו לתצפית על שכונות יפו ותל אביב וראינו את הנמל ואת הטיילת אותה תכנן ע. הלל.

בגבעת התצפית עשינו אתנחתא קלה ובעוד המבוגרים נחים ואוכלים, צדוק ארגן משחקים חברתיים לילדים שהתרוצצו ונהנו מכל רגע. אוריאן אשתו ואנוכי הסכמנו שהוא במקצוע הלא נכון.

לאחר מכן ירדנו בסמטאות ועברנו ליד כנסיית סאן פטרוס וביתו של שמעון הבורסקאי. לסיום הגענו כמובן לאבולעפיה וקינחנו ממטעמיו.

אני רוצה להודות לשלמה ישיל על הזמן שהקדיש לנו ועל ההסברים המאלפים. אני מקווה שנראה אותו גם בטיולים הבאים שלנו. לכל המשתתפים תודה על ההענות המרשימה. נעמתם לי מאוד ומקווה שנהנתם. (נשמח לשמוע חוות דעתם למטה בדף זה)