פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   "מלחמה ושלום"
צדוק בן משה 4.7.2010
הכתובת על הקיר.
הדאגה החלה לקנן בליבי לאחר שיחה שערכתי עם דמות בכירה בעיריית גבעת שמואל וחבר מועצה באותה עירייה.
הסיפור שהם סיפרו  היה בלתי יאומן, הם תיארו את פתח תקווה ואת גבעת שמואל כחלק מקו שתחילתו בני ברק וסופו בעיר אלעד.
בשכונות החדשות בגבעת שמואל היו בהתחלה 70% חילונים ו- 30% דתיים וכיום יש 30% חילונים ו- 70% דתיים. "כך יהיה גם אצלכם" קבעו ללא הניד עפעף.
חבר מועצת העיר בגבעת שמואל: "לאחרונה נבחר ראש עיר דתי בעקבות עלייה במספר הדתיים בעיר,ריבוי מבני ציבור לדתיים מחד וחוסר במני ציבור לחילונים מאידך גרמו להפרה במאזן האוכלוסין. לפני עשר שנים היו 30% דתיים והיום יש 50% והיד עוד נטויה,כמו כן בגיל בתי הספר יש 70% ילדים דתיים. שים לב שהדתיים אינם רוצים שגבעת שמואל תהיה עיר של דתיים בלבד אבל הם אינם עושים כלום לשם כך. אנו פועלים להביא חילונים לעיר ע"י פרסום או שבתות תרבות לדוגמא נוצר מצב של רצף טריטוריאלי בין העיר אלעד לבין בני ברק כשבתווך פתח תקווה וגבעת שמואל.נכון להיום יש צורך בהרבה בתי כנסת כשלחילונים אין כלום לא ספריה ולא מקום לגימלאים. בעוד עשר שנים אין לי מה לחפש כאן ובטח הילדים שלי לא ירצו להיות פה,חבל".
יצאתי מהפגישה הזאת מוטרד, ממש מוטרד, ולמה? הרי באתי להתגורר בכפר גנים ג' בגלל שהשכונה מעורבת דתיים וחילוניים ואני אוהב זאת,לא אוותר על כך ובשיחות עם דתיים בשכונה מתברר לי שגם הם לא רוצים לוותר ולהפוך את השכונה או את היחס בין חילונים לדתיים ובטח לא להפוך את כפר גנים ג' לחרדית (ראו תנועת נוער עזרא).
אז מה הבעיה אם כך? מה מדאיג אותי?
הבעיה בגבעת שמואל שהמהפך הגיע בגלל חוסר מבני ציבור לחילונים (אפשר לחשוב שספריה וטיפת חלב זה רק לחילונים), בשכונה החדשה שם יש רק בתי כנסת ומקוואות!!
וכך במשך 10 שנים חיו כולם בכיף ולאט לאט מבלי לשים לב עזבו החילונים ובאו דתיים. נו? בכל זאת מה הבעיה?? הדתיים רצו לגור ליד הקרובים שלהם ובאו, שילמו, שילמו הרבה יותר, קנו, עברו דירה ושלום על ישראל.
ובכל זאת, מה הבעיה? הבעיה שבמשך 10 שנים החילונים גרו בשכונה שלא נתנה מענה לסגנון החיים שלהם ולא נותרה להם סיבה להשאר.
עשר שנים שהספרייה נמצאת בשכונה אחרת, עשר שנים שטיפת החלב במקום אחר, עשר שנים שהמתנ"ס בשכונה סמוכה והתנאים בו אינם מתאימים לסגנון החיים ואופי הבילוי, עשר שנים שצריך לשכור אולם חתונות בשביל להביא ליצן ולערוך מסיבת יום הולדת לילד בן ה-5.
עשר שנים שהנוער נזרק בגנים מוטרד ומאויים ע"י הפיקוח והמשטרה בעוד להגנתו יוצאים רק ההורים ההמומים והשכנים המסכנים כבר לא יודעים במי לתמוך.(נשמע לכם מוכר?)
(ארבע המכתבים הראשונים)
מתכון להון פוליטי
עשר שנים ללא מבני ציבור שישקפו את סגנון החיים של 70% מתושבי השכונה וכלל לא דיברו על כך ש- 30% הדתיים חיים את סגנון החיים שלהם ללא שום בעיה ו- 70% אינם יכולים לבלות בשישי בערב בתוך השכונה לדוגמא.
כפר גנים ג' בדרך לשם, כל החילונים מסכימים עם זה.
התושבים הדתיים ממש לא רוצים לפגוע באף אחד, לא בחילונים, לא בחברים ולא בשכנים,הם רוצים להמשיך להתגורר בשלווה, בשלום ובכבוד הדדי וכך גם החילונים אבל הפוליטיקאים שלהם רוצים קולות ולכן דוחפים,לוחצים ומאיימים.
מקבלים תפקידי מפתח בעירייה (מנהלת אגף גני ילדים ויועצת משפטית לדוגמא) ומנסים להביא לכפר גנים ג' יותר דתיים מתוך הנחה ברורה שדתיים יבחרו בהם וחילונים לא. איך עושים זאת? לוקחים את כל מבני הציבור!
ראש העיר שלנו מבין שהבחירה הבאה שלו תלויה בהם והוא נותן להם כל מה שהם רוצים, נקודה.
לנו יש שתי ברירות:
1.לפנות לעירייה להציף הבעיה, לשלוח מכתבים ולנסות לבקש מבני ציבור לכלל התושבים.
2.להילחם בכל הכוח ובכל האמצעים גם אם ברקע יש סכנה למלחמת אחים.
 
אפשרות אחת אינה קיימת היום היות וכל פעם שאנו מעלים את הבעיה אנו נתקלים בחומה בצורה או בחוסר סבלנות וחוסר אמפתיה.
ראש העיר בישיבת המועצה הגיב בקיצוניות להעלאת הנושא וטען שלדבר על אחוזי חילונים ודתיים זה דבר שלא יעשה. למה? הצפנו בעיה, וגם אם אנו טועים אי אפשר לסתום לנו את הפה ובטח מן הראוי לשמוע אותנו ולענות לנו תשובה מסודרת.
אפשרות שתיים- בעירייה פועלים מתוך ידיעה שהחילונים לא עושים כלום.
הם לא מאמינים שהציבור החילוני יצא להפגין למען איכות החיים שלו, למען העתיד שלו , איציק אוחיון ומוטי זפט חייבים להבין שהרעב שלהם לקולות הדתיים ומנגד הזלזול בקולות החילונים עלול להסתיים במלחמת אחים,בגבעת שמואל המלחמה הזאת בעיצומה.
מכתבו של יו"ר ועד שכונת רמת הדר בגבעת שמואל
הי צדוק,
תודה רבה על הפניה.
כשעברנו לרמת הדר לפני כעשור, יחס החילוניים דתיים היה 70% חילוניים ו 30% דתיים (נשמע מוכר?). בחלוף הזמן הנתונים התהפכו... כפי שציינת, מבני הציבור מהווים תפקיד מכריע!!! לדתיים יש בתי כנסת אשר מלבד העניין הדתי ממלאים תפקיד חברתי, תרבותי וקהילתי. בשכונתנו יש לפחות עשרה בתי כנסת ועדיין אין ולו מבנה אחד בו אנו החילוניים יכולים להפגש (לא בית ספר, לא שלוחת מתנ"ס - כלום). מצב זה היה "נסבל" או "מובן" כאשר השכונה הייתה בחיתוליה, אך מאז בתחום זה דבר לא השתנה. נהפוך הוא, כל "שטח חום" הוקצה לטובת בית כנסת, אם באופן "זמני" ואם על גג אשכול גני ילדים...עד שכיום לא נותרו הקצאות קרקע בעבורנו. נרדמנו בשמירה!
כפי שציינת אתה "המאבק" אינו בהם (הם אחלה אוכלוסיה וסבבה של אנשים), המאבק הוא לגרום לנו (החילוניים), להתלכד לכדי קהילה ולקדם פרוייקטים שיאפשרו לנו להרגיש בבית. בנקודה זו יש לציין שצרכי האוכלוסיה הדתית ואלו של החילונית לא תמיד עולים בקנה אחד, אשר על כן עלינו לדאוג גם לעצמנו ובמקביל לקדם דו קיום פורה ומפרה.
אשמח להיות בקשר ולקדם כל שיתוף פעולה.

בתודה ובידידות,
 
 
בואו ננסה לערוך רשימת מבני ציבור  קיימים ובתכנון לעתיד הקרוב
בית כנסת רננים-אחלה קהילה,אנשים מדהימים מומלץ ביותר.
בית כנסת ספרדי מרגלית-תענוג,מתקיימים שם שעורי דת כדאי מאוד להגיע.
בית כנסת בבנייה ברחוב ויצמן-אין לי מושג מה יהיה שם(אשמח לפרטים).
בית כנסת ברחוב מסקין מול מתנ"ס עולמות,נראה אחלה.
בית כנסת ,בקרוב יתחילו לבנות,בסוף רחוב מסקין מעל דו-גן.
בית כנסת מעל מבנה דו-גן ברחוב פנחס חגין -בבניה ובאישור ראש העיר,חצי הקומה מיועד למבנה קהילתי.
מקווה ליד בית הכנסת רננים.
מבנה לתנועת נוער ברחוב ויצמן,לתנועת נוער "עזרא".(קראו כאן)
מבנה מעל דו-גן לחוג שחמט עירוני.
האמת העירומה
ציטוט ממכתבו של מר משה ספקטור אל ראש העיר: "על מנת לנצל נכון את שטחי הציבור העירייה משלבת בנייה של מוסדות חינוך ומעליהם מבנים לרווחת התושבים,הדוגמאות הבולטות:בניית גנ"י במבני קבע ומעליהם מרכזים קהילתיים במגוון רחב של שרותים"
שאלה: איך זה מתיישב עם הרשימה למעלה?
הנה עוד ציטוט: "קביעת הצרכים מתבצעת ע"י צוות תכנון עירוני ובאישור נבחרי הציבור.בניתוח הצרכים הצוות מתבסס גם על דרישות הציבור".
שאלה: על דרישות של איזה ציבור הצוות מתבסס?
שאלה נוספת: האם נבחרי הציבור רק מאשרים את החלטות הצוות או שבעצם הם מאשרים והצוות עושה כאילו?
בפנחס חגין הבטיחו לנו שהקומה תהיה מיועדת למועדון קהילתי ולטובת חוגים לילדי השכונה,לנוער ולגמלאים וראש העיר ביקש מספקטור להקצות חצי לבית כנסת,ספקטור כמובן נענה להחלטת  "הצוות המקצועי".           לקריאת המכתב של ספקטור
ומה קורה עם מוסדות החינוך?
עשרות גני ילדים במבנים ארעיים,גדולה הסכנה הנשקפת לילדים,גם לדתיים וגם לחילונים,אין בית ספר,מבנה זמני לבית הספר מתעכב וספק רב אם יהיה מוכן בזמן וזה בקצרה ומבלי לפרט רשימת מחדלים ואסונות הקשורים למבני החינוך בשכונה ובעיר.
"מלחמה ושלום" (מלחמה עם העירייה ,שלום עם התושבים)
על מה הציבור נלחם? מבני הציבור שלו?  ספריה! טיפת חלב! מועדון נוער! מועדוני ילדים! מתנ"ס!
הרי כל המבנים הללו הם לכלל התושבים דתיים וחילונים.
הציבור הדתי דורש,מעבר למוסדות החינוך,את מוסדות הדת שלו, האם יעלה על הדעת שהציבור הדתי ישאר בלי מקווה? בלי בית כנסת? ממש לא !!
למה אפשר שהציבור החילוני יהיה בלי מוסדות חינוך, תרבות ופנאי?
המאבק שלנו הוא מאבק של כלל התושבים כנגד הכוונות הלא טהורות והמבישות של ראש העיר והמפד"ל ולא בינינו לבין עצמנו.
כשהעלינו את הבעיה,בעירייה הציעו לנו פשוט להמתין ולהתנגד כל פעם שתהיה הקצאה לבית כנסת בשכונה,בדיוק המתכון לסכסוך בין התושבים.
"נזכור"
לא נשב בשקט, המלחמות הבאות יהיו נגד ראש העיר שזרק את החילונים הצידה לטובת המפד"ל ונגד המפד"ל שמכרסם באדמות שלנו לטובת בוחריו משכונות אחרות.
הכתובת על הקיר,אל תאמרו "לא ידענו" .


פורום